XNA'de İlk Oyunumuz

>İlk oyunumuz belki size epey basit gelebilir, ama herşeyin temelinden başlamamız lazım.
Bu oyunda oluşturduğumuz nesnemizin klavye ile hızını ve yönünü kontrol ederek, nesnemizin pozisyonunu değiştiricez. Oyunun kodları çok basit.

İlk olarak nesnemizi oluşturuyoruz.
Texture2D top;
Vector2 pozisyon = new Vector2(400, 300);
Vector2 hiz;
float rota;
Vector2 merkez;

Aşağıdaki gibi resmimizi yüklüyoruz.
top = Content.Load(“top”);

Nesnemizin Update kısmını yazıyoruz.
Öncelikle klavyemizi aktif hale getiriyoruz.
KeyboardState tusabas = Keyboard.GetState();

Yukarıda hız olarak tanımladığımız vektörümüzün görevini yapması için, yani topun pozisyonunu değiştirmesi için aşağıdaki kodu yazıyoruz.
pozisyon += hiz;

Ve böyle devam ediyoruz.
int MaxX = graphics.GraphicsDevice.Viewport.Width – top.Width;
int MinX = 0;
int MaxY = graphics.GraphicsDevice.Viewport.Height – top.Height;
int MinY = 0;

if (tusabas.IsKeyDown(Keys.Escape))
{
this.Exit();
}
if (tusabas.IsKeyDown(Keys.Up))
{
hiz.Y -= 0.5f;
}
if (tusabas.IsKeyDown(Keys.Down))
{
hiz.Y += 0.5f;
}
if (tusabas.IsKeyDown(Keys.Left))
{
hiz.X -= 0.5f;
}
if (tusabas.IsKeyDown(Keys.Right))
{
hiz.X += 0.5f;
}

if (pozisyon.X < MinX)
{
pozisyon.X = pozisyon.X + 1;
hiz.X = -hiz.X;
}
if (pozisyon.X >MaxX)
{
pozisyon.X = pozisyon.X – 1;
hiz.X = -hiz.X;
}
if (pozisyon.Y < MinY)
{
pozisyon.Y = pozisyon.Y + 1;
hiz.Y = -hiz.Y;
}
if (pozisyon.Y > MaxY)
{
pozisyon.Y = pozisyon.Y – 1;
hiz.Y = -hiz.Y;
}

if (hiz.X > 15)
{
hiz.X = 15;
}
if (hiz.X < -15)
{
hiz.X = -15;
}
if (hiz.Y > 15)
{
hiz.Y = 15;
}
if (hiz.Y < -15)
{
hiz.Y = -15;
}

Draw kısmını yazıyoruz.
spriteBatch.Begin(SpriteBlendMode.AlphaBlend);
spriteBatch.Draw(top, pozisyon, null, Color.White, rota, merkez, 1f, SpriteEffects.None, 0f);
spriteBatch.End();

İşte bu kadar programımz bitti, Aşağıdaki link bu programa aittir.
http://rapidshare.com/files/277641711/Ilk_Oyunumuz.rar

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s